уторак, 13. јун 2023.

ŽERBO KOCKE by mama

 Nova godina, Božić, Krsna slava - nisu mogli da prođu bez maminih žerbo kocki. Probala sam jednom da ih napravim po nekom receptu i nisu uspele, tj. kolač nije bio pečen, a testo živo. Zato kada sam ih pri put radila, otud i ova fotka, napravila sam sa tri kore i kocke su bile odlične, meke , sočne. Ipak, lepše je sa četiri tanje kore, ali zadovoljna sam za početak.

Foto:EllaOllivera/privatna arhiva

potrebno je:

  • 1/2 kocke kvasca
  • 1/2 lit. mleka
  • 2 kafene kašikice šećera
  • 250 gr masti
  • 1/2 kg brašna
  • 5 supenih kašika šećera
  • soda-bikarbona
  • pekmez od kajsija
  • 200 gr mlevenih oraha
  • 200 gr šećera
  • čokoladna glazura
priprema:
  • Pola kockice kvasca razmutiti sa 1 dl toplog mleka i 2 kašikice šećera. Ostaviti da nadođe.
  • Penasto umutiti mast, pa umesiti sa brašnom i 5 kašika šečera i "na vrh noža" sode-bikarbone.
  • Pomešati nadošli kvasac i testo, pa sve umesiti sa ostatkom mleka.
  • Podeliti na 4 kore/obge (ja sam na tri deblje)
  • Pomešati mlevene orahe i šećer
  • Razviti prvu koru veličine pleha. Staviti je u podmazan pleh. Premazati je pekmezom od kajsija. Debljina sloja pekmeza ne treba da bude prevelika ali dovoljno da se lepo premaže kora.
  • Posuti izmešanim orasima i šećerom.
  • Ponoviti postupak sa  drugom i trećom korom
  • Razviti četvrtu koru, staviti preko treće i preliti je čokoladnom glazurom
  • Peći na 200°C oko pola sata
čokoladna glazura:
  • Rastopiti 2 štangle čokolade ili 2 supene kašike kakaoa, manje parče margarina, 5 supenih kašika mleka i 5sup. kašika šećera. Kuvati uz mešanje dok se sve fino ne sjedini.

Нема коментара:

Постави коментар

Najviše Vam se dopalo!