четвртак, 22. јул 2010.

DOMAĆA SUPA

Obožavala sam domaću supu koju je pripremala moja baba-tetka sa sela. Stavljala je iste sastojke kao i moja mama ali je nekako uvek bila ukusnija. Da li zato što su ti pilići  i koke trčali po dvorištu ili što je voda u kojoj je kuvana bila zdravija od naše u gradu, ne znam? A onda sam jednog dana probala supu moje svekrve i skinula joj kapu. Zauzela je prvu poziciju na listi najukusnijih supa i tu će po svemu sudeći ostati (milim ako je ja jednog dana ne preteknem)


potrebno je:
  • 1 pile
  • 4 šargarepe
  • 2 korena peršuna
  • peršun lišće
  • celer lišće
  • 1 ili pola sveže paprike
  • 2 krompira
  • 1 crni luk
  • 2 kašike začina
  • 1/2 kašikice šećera
  • 1 kašikica soli
priprema:
Pile iseći na delove i odvojiti iznutrice. Oprati i staviti u lonac od 5 litara. Doliti vode da ogrezne. Potom očistite i operite svo nabrojano povrće te stavite u lonac. Po želji, očišćen i opran luk staviti na toplu ringlu da malo zapeče pa ondah stavite u lonac. Nalijte vode i dodajte začin. Kuvajte na jakoj vatri dok ne provri, potom smanjite na umerenu temperaturu, dodajte so i šećer i lagano kuvajte polu-poklopljeno. Stavite na ivicu lonca varjaču pa preko poklopac. Nakon sat vremena izvadite pileće meso iz lonca i dalje ga pripremite po želji. Supu dalje kuvajte narednih sat vremena. Pazite da supa ne iskipi.
Supu procediti u posebnu posudu, staviti na vatru da provri, dodati rezance, taranu ili knedle po želji i smanjiti dok se testenina ne skuva. Paziti da se ne raskuva.
Povrće i iznutrice iz supe posebno servirati uz supu.

Нема коментара:

Постави коментар

Najviše Vam se dopalo!