среда, 27. јануар 2010.

HLEB i MAFINI zdravlja

Za ovaj odličan recept čula sam pre par godina na jednom forumu zahvaljujući "Oblaku" koji nam je postavio link ka originalnom receptu. Naravno svi mi modifikujemo recepte prema sopstvenom ili ukusu onih za koji pripremamo neko jelo. Tako je učinio i Oblak i ja i mnogi drugi. Originalni recept je tu, ako kliknete na "Hleb zdravlja". Sve sastojke možete pronaći u Bio-špajzevima ili bolje snabdevenim marketima. Možete kupiti kilogramska pakovanja brašna i soli, teglicu od 250 gr maltexa, a ostalo u rinfuzu na merenje po 250 gr i peci prašak u kesicama.
Verzija koju ja pripremam jer je moji klinci obožavaju sledi:

potrebno je:
  • 200 gr ječmenog brašna
  • 100 gr integralnog pšeničnog brašna
  • 100 gr kukuruznog brašna
  • 100 gr ražanog brašna
  • 1 prašak za pecivo
  • 1 kašika maltexa
  • 1 kašikica morske soli
  • 2 kašike lanenog semena
  • 2 kašike golice
  • 2 kašike sunockretovog semena
  • 2 kašike susama
  • 7 dl gazirane mineralne vode
priprema:
Pomešajte prvo sve vrste brašna sa peci praškom, pa dodajte morsku so i maltex. Sve semenke pomešajte i usitnite u blenderu po želji, pa pomešajte sa brašnom. da bi umesili testo postupno dodajte kiselu vodu  u količini koja je navedena kao orijentaciona, sve dok se ne dobije žitka masa koja se kašikom stavlja u prethodno pouljena (ja ih ponekad namažem margarinom) i pobrašnjena udubljena, modlice u plehu, tj. pleh za mafine.
Količina je dovoljna da se modlice u plehu napune do ruba. Koristim pleh za 12 mafina
Stavlja se u prethodno zagrejanu rernu na temperaturu na kojoj pečete hleb i peciva (pre početka pripreme testa uključim rernu prvo na  250°C, pa posle smanjim na 220°C).


Ovu masu ne morate deliti u modle već možete izručiti u oblik za hleb i ispeći celu veknu.
Ispečen hleb ili pecivo prvo uvijte u platnenu krpu a kada se ohladi držite u vrećici da bi korica ostala mekana.

Нема коментара:

Постави коментар

Najviše Vam se dopalo!